Complete Skin köpvillkor

Complete Skin Webbutik
Complete Skin är certifierade samt auktoriserad leverantör och återförsäljare av samtliga varumärken som finns i vår webbutik. Via varje enskild leverantör lämnas garantier för respektive märke. 

Beställning 
Alla beställningar anses som bindande. Har du gjort en beställning av misstag, kontakta oss omedelbart. 
När du genomfört en beställning skickas en bekräftelse ut till den e-postadress som använts i samband med köpet. Din order hanteras så snart vi mottagit beställningen. När din beställning skickas mottar du ytterligare information med status för din leverans. Beroende på om du väljer hemleverans eller upphämtning vid utlämningsställe kan vidare information komma via sms/ mail. 

Pris och betalningsvillkor 
Samtliga priser är angivna i SEK (svenska kronor) inklusive moms. Vid köp hos Complete Skin kan du välja på fraktfri leverans där du hämtar din leverans på utlämningsställe. Du kan även välja hemleverans med Budbee, då tillkommer 39kr. Complete Skin förbehåller sig rätten att genomföra prisförändringar. I tillägg, Complete Skin reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på hemsidan.

Betalning
Via Svea Checkout erbjuder Complete Skin webbutik ett antal olika betalningsalternativ.

1. Kortbetalning, betala säkert med kort via SVEA säker kortbetalning.
Vid kortbetalning tillkommer det inga avgifter, summan att betala blir summan Du handlat för + eventuell fraktavgift. Vid kortbetalning debiteras kortet direkt.

2. Faktura, vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer beroende på om du är privatperson eller företag. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Complete Skin överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Complete Skin tar ut en fakturaavgift på 19kr per fakturaköp. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Kontakta oss eller Svea Ekonomi vid frågor. 

3. Delbetala, genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Kontakta oss eller Svea Ekonomi vid frågor. 

4. Swish. Betala din beställning smidigt via Swish (kommer inom kort). 

Leveransvillkor 
Normal leveranstid är 1-3 dagar efter att vi mottagit din order. Vi har som mål att skicka beställningar som görs innan klockan 14.00 redan samma dag och beställningar som görs efter klockan 14.00 skickas nästföljande arbetsdag. Samtliga leveranser skickas med DHL eller Budbee. I samband med att din leverans skickas så blir du per mail kontaktad med tracking nummer så att du kan följa din beställning.

– DHL Shipping Point:
Väljer du vårt fraktfria alternativ som innebär upphämtning vid utlämningsställe. I regel aviseras du via SMS  när din leverans har anlänt närmsta utlämningsställe. Upphämtning skall ske inom 14 dagar för att förhindra att leveransen går i retur. Detta är dock inget Complete Skin kan reglera eller kontrollera. Complete Skin bär inte ansvar om din leverans går i retur på grund av försenad eller utebliven upphämtning. Går din leverans i retur och du önskar få paketet skickat till dig på nytt tillkommer en kostnad (från 49kr).
Om du vid beställningstillfället angett en adress som inte stämmer och detta orsakat att försändelsen inte kommit fram har Complete Skin inte skyldighet att återbetala eller kostnadsfritt skicka en ny beställning till dig. Angiven adress kan i vissa fall ändras mot en kostnad. Complete Skin bär inte ansvar för skada eller försening som beror på en myndighets åtgärd, krigsliknande händelse, brand eller arbetskonflikt, brist på transportmedel eller andra omständigheter som Complete Skin inte kan råda över. I sällsynta fall kan paket försvinna. Vid dessa situationer tar vi kontakt med dig för att kompensera dig på bästa sätt. I regel ersätts du med en ny vara som skickas omgående. 

– Budbee: 
Till utvalda områden erbjuder Complete Skin hemleverans med Budbee. Budbee levererar hem mellan kl. 17-22.00. Om du väljer hemleverans med Budbee kan du genom ett SMS följa transporten i realtid direkt från din mobiltelefon. OBS! Om du valt att få ditt paket lämnat utanför dörren avsäger sig Complete Skin ansvaret om något skulle hända med paketet under tiden det står obevakat (ex skada eller stöld). 

Reklamation 
Reklamation rapporteras så snart felet upptäcks, två månader anses vara inom ramen för skälig tid. 
Vid fraktskada på produkten mailas bilder på skadad produkt och emballage till info@completeskin.se samband med att försändelsen hämtats ut. För att vi skall kunna hantera ärendet behöver skada anmälas samma dag som ordern hämtats ut. I första hand ersätts godkänd reklamation med ny likadan produkt. För att erhålla en ny produkt skickas först den skadade produkten åter till oss. Genom att ta kontakt med vår kundtjänst hjälper de dig vidare med retursedel mm. Så snart vi mottagit din retur skickas din nya vara. 

Ångerrätt
Vid köp hos Complete Skin erhålls 14 dagar ångerrätt från att du tagit emot din beställning. Du kan returnera en produkt utan att ge någon anledning. Enbart oöppnade produkter kan återlämnas. Vid retur står kunden själv för returfrakt. Därmed väljer du själv fraktsätt eller fraktbolag. Vi rekommenderar en försäkrad och spårbar tjänst eftersom att köparen ansvarar för att returen kommer fram till Complete Skin. Kontakta oss på info@completeskin.se om du önskar hjälp med din retur. När din returnerade beställning har återkommit till Complete Skin återbetalas du det aktuella beloppet. Det tar i regel 2-7 arbetsdagar innan du ser pengarna på ditt konto.  Om du gjort en beställning men mottagit felaktig produkt ber vi dig att du kontaktar Complete Skin omedelbart så att vi kan hjälpa dig. Gör du en beställning hos Complete Skin som inte hämtas ut från utlämningsställe och du ångrar ditt köp så återbetalas värdet av produkterna. Köparen står för eventuella kostnader som kan tillkomma vid outlösta paket eller vid returer. 

Dina personuppgifter 
När du handlar hos Complete Skin kan du känna dig trygg i att lämna dina uppgifter. Vi lämnar inte ut dina uppgifter (telefonnummer, adress, mail eller andra personuppgifter) till tredje part för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt. Vi använder enbart personuppgifter för att kunna handlägga beställningar, leveranser och köp. 

Kontakt 
På Complete Skin arbetar vi för att nå maximal kundnöjdhet för varje person som handlar i vår webbutik. Vi vill därmed uppmana dig att ta kontakt direkt med oss om du har några frågor eller funderingar. 
Maila oss gärna till info@completeskin.se